Ahad, 25 Mei 2014

Korea Dan Buku

Teks: Norafiza Abdul Aziz
Foto: http://www.pinterest.com/pin/

Assalamualaikum wbt.





Satu perkara yang membuatkan saya tertarik apabila menonton drama atau rancangan realiti Korea, ialah hiasan dalamannya.

Tidak kira sama ada di bilik tidur, ruang tamu malah di restoran atau kafe mesti ada rak buku dengan pelbagai rupa dan reka bentuk. Sangat menarik dan sangat kreatif. Mungkin 'kegilaan' saya terhadap buku menyebabkan saya mudah perasan tentang kewujudan rak-rak yang comel ini.

Terus-terang,saya sangat kagum dengan masyarakat Korea. Hampir semua drama yang saya tonton mempunyai rekabentuk rak buku yang berlainan dan unik. Hal ini membuatkan saya terfikir, orang Korea ni sangat suka dengan buku agaknya. Sebab itulah rak buku merupakan perabot wajib yang harus ada di setiap rumah,restoran mahupun kafe di Korea.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan