Ahad, 22 Jun 2014

Positif Pagi

Teks: Norafiza Abdul Aziz

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, saya semakin sihat hari ini. Dah hampir seminggu saya demam,selsema, batuk dan sakit kepala. Mungkin betul juga apa orang kata, orang yang susah jatuh sakit, sekali kena, mesti teruk. Itulah yang terjadi kepada saya. Tiga hari lepas memang saya langsung tak boleh buat kerja. Nak berdiri pun tak larat. Masa tulah baru nak ingat 5 perkara sebelum 5 perkara. Apa yang dimaksudkan 5 perkara sebelum 5 perkara tu? Mesti macam pernah dengar kan? Ye betul, tajuk lagu kumpulan Raihan. He he..


Jangan marah ye. Saya sebenarnya belum sembuh sepenuhnya lagi. Ok, 5 perkara sebelum 5 perkara tu adalah:

# Muda sebelum Tua
# Kaya sebelum Miskin
# Lapang sebelum Sempit
# Sihat sebelum Sakit
# Hidup sebelum Mati

Kata Dr. Azizan Osman, kesihatan adalah kekayaan

Kata Prof. Dr. Muhaya, kesakitan dan kesembuhan datang dari Allah. Tapi terpulang kepada kita bagaimana kita menghadapi ujian sakit itu. Kalau kita fikir positif, InshaaAllah, kesakitan itu akan berlalu dengan cepat.

Kata FIZA AZIZ, lepas ni  kena tukar cara hidup, cara makan dan cara fikir. Boleh ke? InshaaAllah. Semuanya dengan izin Allah.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan