Rabu, 10 September 2014

Menuju Puncak

Teks: Norafiza Abdul Aziz

Assalamualaikum wbt.

Tengok tajuk entri kali ni macam pernah dengar kan? Sekarang kan demam Akademi Fantasia dah bermula. Saya minat AF ke? Ohh, tidak. Hanya sekadar mengikuti perkembangan semasa. Lagipun kalau duk rumah, TV adalah teman karib saya. Sejak duluu lagi, hehe.

Alhamdulillah, ABDR hampir mencapai targetnya. Pendaftaran baru semakin rancak berjalan. Menurut "update" terkini daripada sifu saya, Pn.Anys Idayu Zakaria ABDR menerima pendaftaran baru hampir setiap hari. Syabas saya ucapkan kepada team Pengurus Online ABDR yang sangat dedikasi. 

Seronok sebenarnya berada dalam satu jemaah yang mempunyai impian yang sama. Rata-rata ahli ABDR merupakan suri-suri (ada juga encik-encik adam) menyertai akademi ini untuk menambah pendapatan, bebas hutang dan seterusnya menjadi bos kepada diri sendiri dan juga memberi tumpuan kepada keluarga.Sekurang-kurangnya itu adalah impian saya ketika saya membuat keputusan menyertai jemaah ini. Tapi, apa yang saya tidak sangka, rupanya kami semua berkongsi impian yang sama. 

Sememangnya saya amat bersyukur kerana ditemukan dengan insan yang bernama Pn.Masayu Ahmad yang merupakan pengasas kepada akademi maya ini. Melalui ilham yang Allah SWT kurniakan kepada beliau telah banyak membantu suri-suri diluar sana menyahut cabaran seterusnya memberi jalan keluar terutama masalah berkaitan kewangan dan keluarga.

Melalui ABDR juga saya akhirnya mencapai salah satu impian saya iaitu mempunyai blog saya sendiri. Selama ini, saya hanya membaca blog orang lain. Alhamdulillah, dengan menyertai ABDR saya diajar langkah demi langkah untuk membina blog saya sendiri dan akhirnya terhasillah Diari Fiza Aziz : From Zero To Hero ini. Walaupun tak seberapa namun saya akan cuba untuk memperbaikinya dari masa ke semasa. InshaaAllah.

Kesimpulan yang dapat saya buat setelah hampir lima bulan menjadi ahli keluarga ABDR ini, saya berjaya keluar dari zon selesa dan menjadi lebih berani dan yakin untuk terus maju ke depan. Banyak manfaat yang saya dapat melalui akademi maya ini. Ilmu yang sangat-sangat berharga untuk saya, dapat kenalan baru walaupun hanya kenal melalui alam maya, sumber inspirasi, tempat mencari motivasi, cari produk (hehe) dan senarainya akan berterusan sentiasa. Akan sentiasa ada cerita baru yang dikongsikan menerusi jemaah ini. Syukur, Alhamdulillah.

Nak tahu lebih lanjut? Bolehlah klik link di bawah:

# Sekiranya ada sebarang pertanyaan boleh pm saya di facebook dan juga melalui email.
# Sentiasa bersyukur dengan semua nikmat yang telah dikurniakan Allah SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan