Sabtu, 4 Julai 2015

Vlog Aiman Azlan

Assalamualaikum wbt.

Semoga hari anda dan puasa anda hari diberkati oleh Ya Wahhab ( Yang Maha Memberi Kurnia)

Minggu lepas, semasa rehat tengahari, saya "termenonton" video Aiman Azlan di You Tube.

Saya kenal Aiman Azlan melalui buku tulisan beliau yang berkolaborasi dengan Hilal Asyraf (http://langitilahi.com) bertajuk Hidup Penuh Erti. Dari situ saya dapat tahu Aiman Azlan ni seorang vlogger.

Hampir setahun juga tahu pasal ni tapi tak pernah pula nak cari video beliau kat You Tube. Well, selalunya saya tengok benda lain. Erkk..

To make long story short, masa rehat hari tu, terpandang nama Aiman Azlan kat satu blog ni, terus je saya klik link video Aiman Azlan.

Hebat sangat ke video dia?

Emm, daripada tajuk-tajuk video yang ada boleh dikatakan interesting. He talks about life, attitude, failure and many more. Sempat tengok tiga video.

So, my personal opinion.

He's good. Very good.

Daripada buku Hidup Penuh Erti saya dapat tahu, Aiman Azlan adalah lulusan biologi dan psikologi dari sebuah universiti di Canada. Jadi, tak hairanlah kalau beliau buat video yang menjurus ke arah motivasi. Memberi inspirasi kepada penonton supaya lebih positif dalam menjalani kehidupan sehari-hari. 

Dan video beliau memang inspiring, interesting dan paling best, tak boring. Hehe.

Salah satu quotes dari Aiman Azlan,



" Kita bertanggungjawab terhadap diri kita sendiri untuk mencari erti hidup."


Blog Aiman Azlan boleh layari di http://www.aimanazlan.com

**Aiman Azlan adalah seorang vlogger yang konsisten di dunia maya dengan video dakwah beliau. Beliau mendapat lebih 70000 likes di Facebook dan 37000 followers di Twitter dan You Tube. Selain terkenal di internet, Aiman Azlan juga sering di jemput memberi ceramah dan perkongsian di merata tempat. Beliau juga terlibat dalam aktiviti sukarelawan."
-Sumber: Buku Hidup Penuh Erti, terbitan PTS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan