Sabtu, 30 Januari 2016

Cinta Teruna Kimchi

Assalamualaikum wbt.

Selamat Tahun Baru. Hehe..walaupun lusa dah nak masuk 1 Februari. Maafkan saya. Line internet problem menyebabkan saya hampir putus asa nak update apa-apa baik di blog ataupun fb. Sedih dan stress je rasa. Huhu..

Mujurlah saya punyai ramai sahabat maya yang sentiasa positif. Serap banyak-banyak tenaga positif mereka. Maka, rasa sedih dan stress tu taklah berpanjangan.

Jadi, saya buka entry pertama tahun 2016 ni dengan satu drama.

CINTA TERUNA KIMCHI.

Malam Jumaat, 9.00 malam.
Selesai makan malam, aktiviti seterusnya mestilah menonton tv.

Ohh, tv3 ada drama baru.

Cinta Teruna Kimchi.

Tengok nama pelakon. Ok, Nazim Othman. Berlakon jadi orang korea ke mamat ni? Hati tertanya.

First impression, satu lagi 'drama'. Nak tiru drama korea la ni agaknya. Macam dah kehabisan idea, nak ciplak karya orang lain. Begitulah fikiran jahat saya. Tak baik kan? Hehe..

Namun, tiba-tiba ada satu nama yang menarik perhatian saya.

Salah satu daripada nama penulis skripnya.

Ummu Hani Abu Hassan. OMG!!

Beliau adalah salah seorang penulis buku kegemaran saya. Lama tak dengar pasal beliau. Saya tahu beliau sekarang ni ada kat Korea. Sambung belajar, peringkat PhD.

Dan...fikiran jahat tadi terus terhapus. Digantikan dengan rasa excited. Sebab, Ummu Hani adalah penulis novel ketuhanan. Saya suka, saya suka. Jadi tak sabar pula nak ikuti drama ni. Sebab saya rindu sangat tulisan dan karya Ummu Hani.

Ok, kita google jap sinopsis drama ni.

SINOPSIS CINTA TERUNA KIMCHI

Mengisahkan tentang pergolakan emosi dan rohani Kang Ye Jun (Nazim Othman), seorang mahasiswa separa Korea di mana dia sering mendapat mimpi serupa yang bakal membawanya lebih dekat dengan cinta kepada Tuhan.

Kehilangan ayah sejak kecil menjadi misteri buat Kang Ye Jun. Ibunya banyak berahsia hingga menyebabkan Kang Ye Jun keliru mengenai dirinya. Namun segalanya berubah apabila dia menemukan sekeping gambar lelaki berkopiah yang disorokkan ibunya. Hatinya kuat mengatakan bahawa lelaki itu adalah ayahnya dan beragama Islam. Lantaran itu, dia mula menjejak ayahnya. Dia nekad berhijrah dari Korea ke Malaysia untuk pencariannya itu. Berjayakah dia?

Sumber:  http://www.myinfotaip.com/2015/12/drama-cinta-teruna-kimchi-tv3.html

Setelah dua episod menonton drama ni, saya sangat teruja. Nazim Othman yang berlakon jadi orang Korea dalam drama ni, betul-betul boleh cakap Korea. Cayalah..

Jadi, saya sangat rekomen untuk tengok drama ni sebab saya tahu, karya Ummu Hani Abu Hassan memang sangat menarik dan tidak mengecewakan.

Terubat juga rindu saya pada karya Ummu Hani Abu Hassan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan