Ahad, 28 Jun 2015

Dia Maha Mendengar

Assalamualaikum wbt.

Masih lagi berada di langit Ramadhan yang penuh barakah. Syukur Ya Rahman, Ya Rahim di atas kasih sayang yang sentiasa melimpah.

Hidup ni, tak lepas dari masalah kan. Saya bersyukur sanga-t saya masih bersamaNya. Walaupun selalu saja terjadi perubahan sikap. Panas baran, cerewet, kuat bersungut, ego dan macam-macam lagi perangai buruk yang ada dalam diri, saya masih lagi bersamaNya.

Semoga saya dapat terus istiqamah dalam memperbaiki kekurangan diri dan membuang terus perangai-perangai buruk yang ada dalam diri.

Baru-baru ini, lnsyirah Azhar (I.A) (Pengasas Teknik BAD) sudahpun menerbitkan buku fizikal Bertanya Allah Dahulu. Saya dah order buku ni tapi belum sampai. InshaaAllah selepas ni saya akan buat review buku BAD pula.

Apa yang menariknya, I.A telah ,menggabungkan Teknik BAD dengan Asmaul Husna. Emm, macam best je ni. Tapi tengok di FB je macam kurang faham.

Walaupun kurang faham, namun saya cuba-cuba untuk mempraktikkan Asmaul Husna ni. Ala, just zikir macam biasa je. Kebetulan memang dah ada download dalam handphone.

Tiba-tiba terdetik dalam hati untuk BAD. Lalu saya pun cakap,

" Ya Allah, hanya Engkaulah yang Maha Mengetahui. Kau tunjukkanlah aku, namamu yang mana sesuai untuk aku amalkan agar setiap masalahku dapat ku tangani dengan pertolonganMu."

Saya scroll Asmaul Husna di telefon dan tangan terhenti di nama Allah, Ya Fattah yang bermaksud Maha Membukakan. Untuk seketika saya cuma memandang hp. Betul ke ni? Tak pelah, saya cuba. Tapi saya masih was-was sebenarnya. Hati tak sepenuhnya percaya. Namun mulut tetap juga menyebut nama Ya Fattah.

Esoknya, saya buka FB.

Allahu Allah. Sungguhlah Dia Maha Mendengar. Saya buka FB, pergi ke page WRT Clan. Di situ ada contoh flyers Asmaul Husna dan zikir-zikir nama Allah yang boleh kita amalkan dan nama Ya Fattah berada di atas sekali. Baca pula status tentang Gabungan Teknik BAD dan Asmaul Husna, memang nama Allah Ya Fattah selalu disebut-sebut.






Sesungguhnya Dialah Ya Alim( Maha Mengetahui), Ya Samii (Maha Mendengar)

Terima Kasih Allah.

Nak tahu apa itu teknik BAD, boleh klik di sini http://www.wrthrough.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan