Khamis, 19 Mei 2016

Working At Home Mom


Cita-citaku sejak dua tahun lalu.
Hati sudah tawar "nak kerja dengan orang".  Banyak sangat "politiknya".

Habis tu, takkan nak bercita-cita je kot. Make a move laa. 

Lalu, jari-jemari mula menaip diruangan enjin carian Encik Google yang semestinya banyak membantu. Satu persatu ku belek, ku telek dan fahamkan tentang konsep Bekerja Di Rumah. Oh, rupanya dah ramai dah golongan ibu-ibu yang bekerja dari rumah je atau lebih dikenali dengan WAHM- Working At Home Mom. 

Aku baca kisah mereka, pengalaman pahit manis mereka. Rupanya bukan senang juga nak jadi WAHM ni. Kalau tak ada kesabaran dan semangat juang yang jitu memang confirm tersungkur.

Tapiii...TAK MUSTAHIL. Itu kata kuncinya.

Aku search lagi. Baca lebih banyak kisah kejayaan (kisah kejayaan-positif) para ibu hebat yang bergelar WAHM ni. Seronok baca cerita diorang. Bersemangat nak jadi macam diorang. 

Akhirnya, Allah menemukan aku dengan Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Terus terpaku kejap mata kat skrin laptop. Macam tak percaya.

Akhirnya, inilah peluang yang aku cari selama ini. Menimba ILMU untuk menjadi seorang WAHM yang berjaya. 

Aku kaji setiap sudut, apa ABDR ni? Bagaimana ABDR ni boleh bantu aku? Aku baca satu-persatu.

Ohh..Kelas bina blog rupanya. Belajar online jer? Cantikkk...

Kebetulannya, dah bertahun aku cuba bina blog sendiri tapi tak reti. Tak ada orang nak ajar.

Ramai juga yang join ABDR ni. Rata-rata ahli ABDR ni macam aku lah. Nak sangat jadi WAHM. Suri rumah yang nak belajar cari side income pun ramai. Bolehlah bertukar pendapat dan share experience.

Eh? Ada ebook. Dapat bonus kalau join kelas blog. Download je. Memang senang. Ebook ni semua menarik. Ada ebook panduan bagaimana nak urus masa antara kerja, bisnes dan keluarga, ada cerita-cerita menarik tentang wanita-wanita hebat yang bergelar WAHM, ada juga panduan untuk memulakan bisnes online atau offline. Semua best, best.

Aku buat keputusan untuk join ABDR. Belajar dari zero. Dan semoga impianku untuk bergelar WAHM akan terlaksana tidak lama lagi. InshaaAllah. Amin Ya Mujib.

Ada yang nak join sekali?
Komen 'Nak' di ruangan komen. :-) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan