Khamis, 29 September 2016

Support Groups

Assalamualaikum wbt.

Salah seorang yang suka buat kerja separuh- separuh adalah saya. Emosi saya sangat mudah terganggu. Buat apa - apa mesti separuh jalan. Haila..

Walau bagaimana pun, saya tetap tak akan give up untuk berubah. Usaha tangga kejayaan. Dan Allah tengok usaha, bukan hasil. Itu jelah pegangan saya sekarang ni. InshaaAllah, untuk masa akan datang juga.
Jadi, untuk melaksanakan misi saya untuk "Retire young, Retire rich", dengan emosi yang selalu ups and downs ni, I need a support group.

Alhamdulillah, saya ada dua group support yang cukup aktif. Saya je yang tak aktif. Saya jadi silent reader. Tapi, semua perkongsian mereka, saya baca dan save kat kepala dan hati. Yang mana boleh praktik terus, saya buat. Contohnya macam menulis ni lah.

Ada satu persepsi salah yang saya buat. Contohnya, bila up status kat fb, nak like banyak. Tapi, up status pun sekali tak sekala. Game kat fb tak macam tu. So, saya belajar lagi dan temui formula nya. Dah tahu, kenalah buat kan? Baru boleh tengok kesannya macam mana. Alhamdulillah, result nya memang tak mengecewakan. 

Blog ni pun jarang- jarang sekali update. Pastu mulala nak frust bila viewer dan followers tak ramai. Ni pun kena menuntut ilmu juga. Dah ada ilmu, jangan peram. Sudahnya tak jadi apa juga. Ni, #notetoself. 

Tapi, elok untuk semua orang sebenarnya. Yang mana baik, ambil lah,jadikan tauladan. Yang mana tak sesuai tu jadi kan sempadan. 

Dan bagi saya, mengeluarkan sebahagian modal untuk dapat satu ilmu tu adalah berbaloi. Mungkin tak akan dapat balik modal tu terus, mungkin akan mengambil masa yang lama. Keywords dia, jangan cepat give up. Cuba dan cuba lagi. Walaupun dah banyak kali hanyut dan tenggelam. And, one day, you will see the results and you will be thankful because you never give up.

Yang pasti #niat kena betul disusuli dengan #doa, #tawakal, #usaha. InshaaAllah, kejayaan akan mengiringi mu. Kalau tak di dunia, nanti kan saja rewards nya di akhirat kelak. Wallahu'alam.

*notakaki
...nak like banyak kat fb, ada rahsianya. Kalau nak tahu boleh pm ye😉😉
...kalau nak belajar menulis secara consistent dan bersistem pun ada caranya😉😉. Pm je ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan