Jumaat, 30 September 2016

Jemaah Kehormat Amal Till Jannah (JK ATJ)

Assalamualaikum wbt.

Bercerita tentang support group. Saya ada dua group support yang superb. Dua group ni sangat aktif kat WhatsApp la.

Satu, group untuk ahli Jemaah Amal Till Jannah ( JK ATJ). Saya join group ni sebab tertarik dengan program infaq Istiqomah yang baru dilancarkan. Mereka mencari 500 Jemaah untuk bersama - sama istiqomah infaq secara bulanan untuk pelbagai tabung untuk membantu mereka yang memerlukan.

Jadi, saya pun mendaftar tanpa expect ada apa - apa keistimewaan. Dijemput untuk join group WhatsApp khas untuk para Jemaah berdaftar.

Tapi, masyaAllah, saya agak terkejut bila berada dalam group ni. Sangat aktif bukan setakat kutip derma bantu orang susah je. Sangat banyak perkongsian bermanfaat dalam group ni. Ahli - ahli nya pun bukan calang- calang. 

Macam-macam perkongsian ada. Dari bab muamalat sampai bab munakahat diorang cover. Siap support bisnes para Jemaah lagi. Sama-sama membantu meningkatkan ekonomi ummah. Macam-macam idea pulak tu. Semua dikongsi bersama. Sama-sama mengejar akhirat, tanpa melupakan keperluan dunia.

Syukur sangat saya jumpa dengan group ni. InshaaAllah, ahli Jemaah saling ingat- mengingati adalah satu sama lain.

Semoga JK ATJ akan terus diberi kekuatan oleh Allah SWT untuk meneruskan perjuangan membantu dan menyatukan ummah. Amin Ya Mujib.

Untuk support group yang kedua, saya cerita next post ye.😉😉

Info tentang JK ATJ ni saya dah share dalam post sebelum ni. Boleh klik di sini

** Pendaftaran untuk kelas online bina blog dibuka setiap hari.
** Pendaftaran untuk kelas Offline di JB pada 7 Oktober 2016 juga masih di buka.
** Pendaftaran untuk JK ATJ juga masih terbuka.

Feel free to contact me ok😉😉

Tiada ulasan:

Catat Ulasan