Khamis, 19 Januari 2017

Buku Cerita Tulisan Tangan

Saya dah lama minat menulis. Dari zaman pakai uniform putih- biru air laut lagi. Huhu.
Tapi tak pernah ada yang menjadi satu cerita penuh.

Dulu, menulis sekadar minat mungkin sebab memang hantu buku cerita. Jadinya, secara tak sengaja terberangan nak tulis cerita sendiri. Cambes je..Hehe.

Tapi, sekadar tu je lah. Tanggungjawab sebagai calon SPM lebih penting pada ketika itu. Memang dilupakan minat yang satu ni untuk seketika. Tumpuan memang hundred percent pada SPM. Gaya seorang best student memang camni. Hehe.

Tapi kan, tanpa la disangka- sangka, rupanya raamaiii yang pandai tulis cerita. Saya pernah membaca karya- karya kawan-kawan saya. Tulis dengan tangan kat buku latihan yang garis dua tu.. klasik kan? Ye laa, masa tu anak lord je ada komputer peribadi. Haha..

Cerita dia tulis memang best. Kena dengan jiwa I, haha. Ada yang habis ceritanya, ada yang to be continued..😂😂 dan sampai ke sudah tak bersambung..Haha.

Pendapat saya, semua orang ada bakat menulis sebenarnya. Sebab sejak dari pakai uniform putih- biru tua lagi dah belajar mengarang cerita. Kan kan?

Yang berbeza adalah minat yang mendalam  dannn the way of thinking.

Maksud saya, setiap penulis ada genre penulisan masing-masing.

Ada yang suka love story, romantik komedi, thriller, fantasy, adventure, cerita perang, kisah dakwah dan banyak lagi.

Maka dengan itu, jadi lah macam-macam cerita. Sebagai peminat buku tegar, saya memang layan semua jenis buku. Well, hampir semua. Ada jugak yang baca separuh sebab tak berapa nak feel..Hihi.

Bila saya start serius menulis?

Yang ni nanti next post. Ini pun dah panjang nak jadi novel dah ni.

So, stay tuned😉😉

By Yours Truly, F.A
StoryTeller Newbie


Tiada ulasan:

Catat Ulasan