Khamis, 2 Julai 2015

Oh Bulan

Assalamualaikum wbt.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Pagi ni, saya bertolak awal ke pejabat. Dah siap awal, maka cepatlah saya memulakan perjalanan. Saya suka drive pagi-pagi, sebab kereta belum banyak lagi masa tu. Jadi traffic lancar je.

Sebaik saja keluar dari kawasan rumah, mata terus menangkap satu objek bulat besar di langit yang masih gelap ketika itu.

Subhanallah, Subhanallah, Subhanallah.
Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar.

Dada terasa sesak, mata juga berkaca tiba-tiba.

Ya Allah, Yang Maha Agung. Indahnya ciptaanMu Ya Badii.

Di depan saya, di langit pekat hitam 15 Ramadhan terpancar cahaya bulan purnama yang sangat besar, sangat terang, sangat indah. 

Terpaku seketika melihat keindahan ciptaan Ilahi.

Terangnya cahayanya menemani perjalanan saya pagi ini sehinggalah ia tenggelam di balik awan.

Kemudian, sang mentari mula memunculkan diri di ufuk timur menggantikan tugas si purnama mengambang.*waduh, waduh, ayat...*

So, saya berpeluang menyaksikan "moonset" dan "sunrise" hari ini. Syukur Alhamdulillah.

Semoga hari ini dan hari-hari mendatang juga sentiasa memberi sinar terang dalam kehidupan sepertimana indah dan terangnya bulan purnama di langit Ramadhan tahun ini. Amin.

Good morning all!!!


**tak sempat nak snap pic that beutiful moon because I'm driving*sorii*
Ganti pic ni ok la ye*kelip-kelip mata anak patung*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan