Ahad, 15 November 2015

RodieR

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, selesai membaca novel "ASH" karya penulis berbakat, RodieR, terbitan Jemari Seni Sdn. Bhd. Ini merupakan novel keempat tulisan RodieR dan, as always, I love it!





Kenapa saya suka karya RodieR? Nak kata karyanya lain dari yang lain, tak juga. Tak ada banyak beza sangat dengan novel lain. Sebagai seorang pembaca novel tegar, dah boleh agak jalan ceritanya.

Tapi, karya RodieR ni 'fresh'. Tak ada nak ciplak mana-mana cerita terutamanya tiru scene-scene dalam drama Korea (saya juga adalah peminat tegar drama-drama Korea). Jadi, mengelakkan saya dari menjadi seorang yang 'judgemental'. Dan Bahasa Inggeris yang digunakan juga sangat bagus. Two thumbs up. Itu yang saya suka. Jadi tak hairanlah kalau RodieR turut menghasilkan satu novel Inggeris berjudul 'One Fine Day'. 

Kredit untuk novel melayu zaman sekarang. Banyak ilmu dan isu yang diketengahkan. Terutama bab keagamaan. Memang nampak dari luaran, hanyalah novel picisan yang berlambak di pasaran. Cer baca dulu tengok. Banyak perkara yang berguna yang dikongsikan untuk kita. 

Kalau nak tahu 'ASH' ni cerita pasal apa, boleh layari website Jemari Seni kat sini.

Saya sangat sarankan anda untuk baca novel 'ASH' ni. It's not just a romantic comedy love story, it's more than that..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan