Jumaat, 16 Mei 2014

Selamat Hari Guru

Assalamualaikum wbt,
Selamat Hari Jumaat,

Guru ke cikgu? Bila mendengar pertanyaan ini, saya akan teringat kepada tutor kimia saya semasa belajar di kolej matrikulasi dulu. Beliau pernah bertanya kepada kami soalan itu. Pada pendapat saya dua-dua pun sama je. Tapi nak tau apa beliau cakap?

"Saya nak jadi guru sebab guru ada mahaguru. Kalau cikgu mana ada mahacikgu."

Terus kami sekelas ketawa dengar jawapan beliau. Memang tak sangka sangat beliau boleh bagi jawapan tu. Dan peristiwa ini menjadi satu memori yang tak pernah saya lupakan.

Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru di seluruh dunia terutama kepada guru online saya Anys Idayu Zakaria (http://anysidayu.blogspot.com) ,pengasas Akademi Bekerja Dari Rumah, Pn. Masayu Ahmad (http://naufalsayang.blogspot.com ) serta guru-guru ABDR yang lain. Terima kasih di atas segala perkongsian ilmu kalian.

Kepada semua guru-guru saya dari saya kecil sampai kini, saya doakan agar cikgu-cikgu semua mendapat rahmat dari Allah swt, sentiasa dilindungi olehNya dan semoga curahan ilmu kalian dapat dimanfaatkan sebaiknya.

Terima kasih Cikgu.
Selamat Hari Guru.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan