Khamis, 22 Januari 2015

Cakap Dan Dengar


Teks: Norafiza Abdul Aziz

Assalamualaikum wbt.

Semenjak dua menjak ni rasa macam tak bermaya je. Mungkin sebab cuaca, mungkin juga sebab cara hidup yang tidak sihat. Duduk dalam bilik berhawa dingin sampai rasa macam bercakap pun keluar asap. Dekat luar panas terik. Kadangkala hujan datang menyapa, kadang renyai, ada ketikanya lebat. Rasa macam nak demam. tapi lepas tu elok balik. Haila!

Semua aktiviti online pun terhenti seketika. Not in a mood. Kena tuning dulu mode kepala tak berapa nak betul ni. Jadi, saya pilih untuk membaca. Dan tidak tahu kenapa, dalam banyak-banyak buku kat rumah ni saya pilih "Rooftop Rant" tulisan Hlovate. Buku ni buku melayu, tajuk je orang putih. Buku ni rasanya dah nak masuk 5-6 kali ulang dah. But, anything that is written by Hlovete is actually a good medicine for kepala tak betul, hehe. Hlovate ada style sendiri. Which I really loved. Jadi tak hairanlah peminat dia ada berjuta walau hanya tahu nama pena je. Tapi, buku dia memang inspiring. Sebab tu saya pilih buku Hlovate.

Rooftop Rant. Tiap kali baca ada je sesuatu yang dapat belajar. Allah nak bagi ilham dan petunjuk ikut cara ni kot. Cara yang saya suka. Dan, ya, saya jumpa sesuatu melalui pembacaan kali ni.

"Orang yang bercakap dan orang yang mendengar kita bercakap."



Tiada ulasan:

Catat Ulasan