Selasa, 27 Januari 2015

Fitrah Kembali Bekerja di Rumah


Teks: Norafiza Abdul Aziz

Assalamualaikum wbt.

"Mummy, adik nak ikut gi ijee."
"Tak boleh, nanti adik besar, adik kerjalah."
"Adik nak g ije jugok."

Situasi seperti ini saban kali saya hadapi. Berat je rasa hati melihat si kecil ni nak mengikut setiap kali nak pergi kerja. Kesian adik, selalu kena tinggal. Ditambah pula dengan Abe Long (my firstborn) yang mengidap Epilepsy tu, lagilah sesak dada setiap kali berfikir mengenainya. Anak-anak saya tinggalkan di bawah jagaan Mama sepanjang pemergian saya mencari rezeki. Lumrah kehidupan dalam zaman yang serba mencabar ni.

Dalam setahun dua ni, saya kerap berfikir, bagusnya kalau boleh kerja di rumah je. Tak perlu lagi nak tinggal anak-anak, jaga sendiri saja.

Lalu, saya mula mencari dan menkaji. Setiap peluang dan ruang untuk bekerja hanya dari rumah. Akhirnya saya bertemu ABDR (Akademi Bekerja Dari Rumah). Satu akademi yang menawarkan kelas membina blog secara online di samping juga menawarkan ilmu berniaga secara atas talian.

Saya sertai ABDR untuk mencedok segala ilmu yang ada. Mula menyiapkan diri untuk bergelar Working at Home Mom (WAHM). Kini, hampir setahun bersama ABDR, bukan sahaja ilmu yang saya dapat. Saya dapat ramai kawan (sama-sama belajar di ABDR). Mereka inilah supporters saya. Saya bukan sahaja belajar dari cikgu kelas malah melalui sahabat-sahabat ABDR juga.

Semoga impian saya untuk bergelar WAHM akan tercapai tidak lama lagi. InshaaAllah. Doakan saya ye.

**Kalau berminat nak sertai ABDR boleh lah hubungi saya. Semua maklumat ada kat sebelah kanan. Tapi saya tidak menerima sebarang panggilan telefon ye. SMS, Whatapps dan PM sahaja. Harap maklum.
** Boleh juga baca di SINI
Syukur Allah masih sayang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan