Jumaat, 27 Februari 2015

My Boys, My Heroes



By: Fiza Aziz
Foto: Personal collection


Assalamualaikum wbt.



Hari ni off day. Masa untuk mengemas bilik, membasuh baju dan yang paling utama sekali, menemani dua orang hero kesayanganku, Iman dan Ilham.

Iman, Alhamdulillah, serangan sawan sudah banyak berkurang. Syukur sangat. Cuma bila badan dia mula panas, kena ambil extra care. Masa-masa macam nilah selalunya seizure (sawan) datang menyerang. Alhamdulillah, kesihatan Iman makin bertambah baik. Semoga Iman akan sembuh sepenuhnya tak lama lagi. Amin.
(sorry, saya masih mencari kekuatan untuk bercerita tentang penyakit Iman)


Ilham pun dah makin cerdik sekarang. Technically, usia Ilham sudah menginjak ke angka empat tahun ni. Adik dah besar. Cepat je masa berlalu. Tapi, yang tak bestnya, Ilham suka kartun. Tak cukup dengan tablet (dia conquer tablet saya), berebut lagi channel tv. Sekali dah tengok Astro Ceria tu, jangan harap nak tukar channel lain. Haila!

Dalam sibuk duk berebut tu, saya layan juga tengok kartun dengan Ilham. Lagipun, bukan kartun je yang ada, macam-macam program lain ada. Seronok juga sebenarnya. Saluran kanak-kanak ni membuatkan kita mengingat kembali fakta-fakta sejarah, sains dan geografi yang dah lama kita tinggalkan. Sesekali layan, macam back to school pula. Ok juga, nanti bila anak-anak tanya soalan, tak adalah terkial-kial kita nak jawab. Mummy pula yang over excited. Ilham sebenarnya tak faham sangat pun. Hehe.

Robocar Poli, favorite cartoon Ilham

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. In sha Allah semoga iman sentiasa sihat.

    BalasPadam